گل گیاه

نحوه تکثیر و نگهداری گل پامچال

گل پامچال نگهداری گل پامچال گلدان زیبا

نحوه تکثیر و نگهداری گل پامچال

نحوه تکثیر و نگهداری گل پامچال یکی از زیباترین گل های بهاری و نوروزی و رنگین کمانی با تنوع زیاد است که گاهی برای طرح های هفت سین استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای این گل جذاب طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی است و یکی از اعضای گل و گیاه زینتی آپارتمانی است که فضایی زیبا و چشم نواز به اتاق می بخشد.

در این مطلب از وبلاگ هیلدا با این گل جذاب بهاری بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

تولیدی و بازرگانی هیلدا تولید کننده انواع فلاور باکس طبقاتی برای دیزاین خیابان ها است. و از گل پامچال برای زیباسازی فضای سبز بیرونی هم استفاده میشود با ما همراه باشید.

 

گل پامچال چیست؟

گل پامچال زیبا از دسته گیاهان علفی است و بیشتر متعلق به مناطق آب و هوایی معتدل مانند اتیوپی، آمریکای جنوبی و اندونزی است.

در مکان هایی مانند باغ ها امکان پرورش این گل برای چندین سال وجود دارد.

از نظر ظاهری دارای گلهای کوچک یا بزرگتر در رنگهای مختلف مانند زرد، قرمز، صورتی، سرخابی، زرشکی، آبی، نارنجی و آبی روشن و تیره هستند.

همچنین بخوانید : دیزاین فضای سبز بلوار

انواع گل پامچال

این گل زیبای بهاری دارای حدود 400 گونه مختلف است که از زیباترین و مهم ترین آنها می توان به گل پامچال درشت هفت رنگ چینی، گوشتی، باغی، زرد، لرستانی زمستانی و. …

نکات مراقبتی گل پامچال

داشتن گل ها و گیاهان زینتی سالم و زیبا در خانه و محیط کار بسیار آرامش بخش است. گل پامچال مانند سایر گیاهان نیازهای خاص خود را دارد که برای مراقبت از آن باید رعایت شود.

خاک مناسب پامچال ها

خاک یکی از مهم ترین موارد برای سلامت و رشد گل و گیاه مرغوب است که با توجه به نوع و نیاز هر گل و گیاه باید رعایت شود.

نوع مناسب آن باید اکسیژن کافی را به ریشه برساند در غیر این صورت آسیب جدی به ریشه وارد می کند. بهترین خاک برای این گل ترکیبی از پیت ماس، خاک برگ و پرلیت است.

کود دهی گل

گل پامچال صورتی پس از مدتی، خاک برای ادامه رشد به مواد مغذی نیاز دارد. کوددهی باید پس از مشاوره و نوع کیفیت خاک با کود مناسب حاوی پتاسیم، نیتروژن و آهن انجام شود.

آبیاری گل پامچال

یکی از مهم ترین نکاتی که در مراقبت از همه گل ها و گیاهان طبیعی باید به آن توجه کرد میزان صحیح آبیاری است. پامچال به خشکی حساس است و روزانه به آب نیاز دارد. همچنین به دلیل ظرافت گل ها و برگ ها آب بپاشید.

دمای مناسب گل پامچال

پامچال ها مقاومت خوبی در برابر هوای سرد دارند. بهترین و مناسب ترین دما برای رشد پامچال 12 تا 15 درجه و مناسب ترین دما برای گلدهی 5 تا 7 درجه می باشد. دمای بالاتر از این باعث پژمردگی و مرگ آن می شود.

نور کافی و مناسب برای گل

برای رشد مناسب گل پامچال به نور غیرمستقیم زیادی نیاز دارد تا به برگها آسیب نرساند. بنابراین بهترین مکان برای نگهداری آن پشت پنجره هاست.

روش های تکثیر گل پامچال

این گل زیبا و بهاره را می توان از طریق سه روش کاشت بذر، تقسیم بوته و قلمه که در اینجا به طور جداگانه به آن پرداخته ایم، تکثیر و افزایش داد.

همچنین بخوانید : دیزاین فضای سبز خیابان

کاشت بذر گل

برای استفاده از این روش باید در ابتدای فصل برداشت اقدام کرد. بذرها باید در عمق 12 تا 15 سانتی متری در خاک کاشته شوند. و در اوایل بهار پس از جوانه زنی آنها را به گلدان و محل دلخواه منتقل کنید.

تقسیم بوته گل

برای استفاده از این روش تکثیر باید در پاییز پس از آبیاری آن را از خاک جدا کنید تا ریشه و بوته ها بدون آسیب از هم جدا شوند و به طور جداگانه در گلدان حاوی خاک سبک بکارید.

پا جوش گل

یکی دیگر از روش های آسان تکثیر این گل روش پا جوش است پا جوش باید سالم باشد. برای استفاده، ریشه گیاه را در گلدان دیگری بکارید.

گل دهی گل پامچال

عموماً اوایل بهار است، اما زمان دقیق گل دهی پامچال به شرایط مختلف بستگی دارد. به عنوان مثال، جوانه زنی در گلخانه در دمای پایین مانند 10 درجه یا کمتر اتفاق می افتد.

 

زمان تعویض گلدان

این گل ها عمر کوتاهی دارند و نیازی به تعویض گلدان نیست. اما اگر بنا به دلایلی می خواهید گلدان را عوض کنید، گلدان مناسبی را با توجه به نیاز گل و با توجه به زهکشی مناسب با خاک و کود پر کنید، سپس گل را در گلدان قرار دهید.

آفات و بیماری در گل پامچال

پامچال نیز مانند سایر گل ها و گیاهان گاهی دچار مشکلات، آفات و بیماری هایی می شود که باید با مشورت با عامل مشکل، به درمان آن پرداخت.

همچنین بخوانید : گل جعفری
از جمله آفاتی که برای پامچال وجود دارد مواردی مانند مگس سفید، حلزون است، برای از بین بردن آنها با توجه به توصیه متخصصان از مقدار کمی سم استفاده کنید.

کنه ها و شته ها معمولا با آب و صابون حذف می شوند. بیماری های رایج گل پامچال در اثر لکه های روی برگ ها و قارچ ها ایجاد می شود.

زرد شدن برگهای تیمار شده با کودهای آهن.

سوزش کناره های برگ ها که گاهی به دلیل آبیاری زیاد یا کمبود منیزیم ایجاد می شود.

عدم تناسب و بزرگ شدن برگ های پامچال گاهی می تواند ناشی از نیتروژن یا افزایش دما باشد.

خواص درمانی پامچال

خواص درمانی پامچال علاوه بر زیبایی دارای خواص درمانی نیز می باشد که با توجه به توصیه پزشک باید از آن استفاده کرد. برخی از این خواص درمانی عبارتند از:

درمان میگرن و تسکین سردرد، تسکین و درمان دردهای عضلانی و کبودی بدن
درمان افسردگی و کاهش استرس و مشکلات روحی و روانی
گل پامچال ترکیبی از سفید و صورتی
ترکیبی از سفید و صورتی است

 

همچنین بخوانید : گل اطلسی 

سؤالات متداول کاربران پیرامون این گل زیبا

 

گل پامچال خواص درمانی و دارویی دارد؟

بله، این گل علاوه بر زیبایی، خواص درمانی به اشکال مختلف جوشانده و روغن نیز دارد و در برابر بیماری ها موثر است، همانطور که در این مقاله به مهم ترین جنبه های آن اشاره کردیم!

روش های تکثیر گل پامچال چیست؟

گل پامچال را می توان به سه روش افزایش داد: کاشت بذر، بریدن و تقسیم گیاه. برای مشاهده توضیحات کامل اینجا را کلیک کنید

دمای مناسب برای این گل چند درجه سانتیگراد است؟

بهترین دما برای رشد 12 تا 15 درجه و بهترین دما برای گلدهی 5 تا 7 درجه سانتیگراد است.

کلمه پایانی هیلدا

گل پامچال یکی از زیباترین و جذاب ترین گل های زینتی و آپارتمانی است. از این گل به عنوان گل بهاری و نوروزی برای طراحی سفره هفت سین و دکوراسیون بیرونی و داخلی استفاده می شود. این گل رنگین کمانی با گل های کوچک و بزرگتر و رنگ های متنوع مانند زرد، قرمز، صورتی، سرخابی، زرشکی، آبی، نارنجی و آبی روشن و تیره موجود است.

در این مطلب این گل زیبای بهاری و نوروزی به طور کامل معرفی شد. امیدواریم مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود محتوا با ما در میان بگذارید.

گلدان های شهری فلاورباکس شهری هیلدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *