گل گیاه

نگهداری و پرورش گل سنبل

گلدان طبقاتی شهری فلاورباکس شهرداری طرح نخل گل فصلی گلدان-طبقاتی-طرح-نخل-مدل-n-11

نگهداری و پرورش گل سنبل

گل سنبل یکی از گل هایی است که در فرهنگ ایرانی جاودانه شده و در آداب و رسوم و آیین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این مشکل باعث شده است که بسیاری به دنبال یادگیری نحوه مراقبت از آن باشند. هرچه به عید نوروز باستانی نزدیک می شویم، معمولا قیمت این گل افزایش می یابد و همین امر مردم را به فکر پرورش این گل می اندازد. پس از کاشت گل سنبل، مهم ترین نکته مراقبت از این گل است. در این مقاله از هیلدا نحوه نگهداری و تکثیر آن را به شما آموزش می دهیم.

تولیدی و بازرگانی هیلدا تولید کننده انواع فلاور باکس طبقاتی برای دیزاین خیابان ها است. و از گل سنبل برای زیباسازی فضای سبز بیرونی هم استفاده میشود با ما همراه باشید.

گل سنبل تک شاخه است. این گل در رنگ های آبی، بنفش، صورتی، سفید و زرد در بازار به فروش می رسد. این گل زیبا بومی مناطق معتدل خاورمیانه، مناطقی از اروپا، آفریقای جنوبی و شرق مدیترانه است.

 

شرایط نگهداری از گل سنبل در خانه

هر گیاهی نیاز به نگهداری دارد اما چون گل سنبل عمر کوتاهی دارد شرایط نگهداری کمی خاص است که باید حواستان به آن باشد تا گل با تمام شدن عمر طبیعی خود بمیرد. در ادامه روش صحیح نگهداری از آن را به شما معرفی می کنیم تا در عید نوروز یا بقیه فصول گلی شاداب و با طراوت داشته باشید.

همچنین بخوانید : دیزاین فضای سبز بلوار

میزان نور گل سنبل

گل سنبل یکی از گل هایی است که نور خورشید را زیاد دوست دارد. این نسخه باعث شده این گل بیشتر در باغ کاشته شود تا بتواند نور مورد نیاز برای رشد را دریافت کند. اما اگر می خواهید از این گل در سفره هفت سین استفاده کنید، بهتر است گلدان را در جایی قرار دهید که نور مستقیم خورشید به گل برسد. پیشنهاد ما این است که گلدان را پشت پنجره های جنوبی قرار دهید.

 

میزان آبیاری گل سنبل

این گل نیازی به آبیاری زیاد ندارد اما برخی از افراد از این مشکل آگاه نیستند و با آبیاری زیاد باعث از بین رفتن گیاه می شوند. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی پیاز گل و از بین رفتن گل می شود. برای آبیاری مناسب سنبل بهتر است قبل از آبیاری خاک را چک کنید و اگر خاک خشک است آبیاری را انجام دهید. می توانید از یک تکه چوب خشک برای بررسی خاک استفاده کنید.

 

خاک مناسب گل سنبل

همانطور که اشاره کردیم آبیاری زیاد گل سنبل باعث از بین رفتن پیاز می شود. با توجه به این مشکل باید آن را در خاکی با زهکشی مناسب بکارید. خاک با زهکشی مناسب بیشتر از نیاز گیاه آب جذب نمی کند و آب در گلدان باقی نمی ماند. پیشنهاد ما استفاده از خاک برگ برای بستر رویش آن است.

 

میزان دما و رطوبت گل سنبل

اگر گل سنبل را در خانه نگهداری می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق متوسط ​​است. اگر گل را در باغچه کاشتید، نگران نباشید، زیرا این گل به روز می شود. پیازهای گل را نیز باید در محیطی با دمای کم نگهداری کرد، زیرا دمای زیاد باعث می شود که پیاز گیاه کم کم از بین برود.

 

میزان کود دهی و تغذیه گل سنبل

این گل رابطه خوبی با کودهای مصنوعی ندارد بنابراین بهتر است قبل از کاشت خاک را با کود گیاهی مخلوط کرده و سپس پیاز را بکارید. اگر کشت بدون کود انجام می شود نگران نباشید می توانید بعد از کشت با کود گیاهی را تقویت کنید. برای رشد بهتر گیاه می توانید از کود حیوانی خشک شده استفاده کنید.

 

روش تکثیر گل سنبل چیست؟

دو روش برای کاشت این گل وجود دارد که بسته به شرایط می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. این گل را می توان از طریق بذر یا قلمه تکثیر کرد.

 

تکثیر به روش بذر گل سنبل

این روش کمی سخت و زمان بر است و به شما توصیه نمی کنیم آن را انتخاب کنید. برای کاشت بذر آن ابتدا بذرها را در سینی نهال بکارید و اجازه دهید جوانه بزنند. زمانی که ارتفاع جوانه بذر به حدود. 4-5 سانتی متر، می توانید آن را به گلدان یا باغچه بزرگتر منتقل کنید.

 

تکثیر به روش پیاز گل سنبل

بهترین راه برای نگهداری و تکثیر گل سنبل کاشت پیاز است. در این روش قسمتی از پیاز گل را یک ماه قبل بریده و در گلدانی جداگانه می کارند. قبل از کاشت می توانید قسمتی از پیاز را ببرید یا به اصطلاح آن را بچرخانید تا پیاز پیازهای زیادی در گلدان تولید کند. برای نگهداری پیاز سنبل می توانید آن را در نایلون قرار دهید و تا زمان مناسب کاشت آن را در محیطی خنک بگذارید. توجه داشته باشید که اگر پیاز را در محیط مرطوب قرار دهید، جوانه می زند.

 

همچنین بخوانید : دیزاین فضای سبز خیابان

 

طریقه نگهداری پیاز سنبل برای سال بعد

اکثر افراد پس از خشک شدن گل سنبل آن را دور می اندازند اما باید بدانید که پیاز این گل پس از خشک شدن گیاه هنوز زنده است و در صورت نگهداری می توانید آن را برای سال آینده بکارید.

برای نگهداری پیاز ابتدا باید صبر کنید تا پیازها استراحت کنند. زمان استراحت پیاز زمانی است که برگ و ساقه پیاز به خوبی خشک می شود، تا زمانی که این اتفاق نیفتد آبیاری را قطع نکنید. پس از استراحت گل، باید پیاز را از گلدان خارج کنید. پس از بیرون آوردن گل از گلدان، آن را بین کاغذ قرار دهید و در محیطی با دمای بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که در این مدت نیازی به آبیاری نیست. روش نگهداری گل سنبل آبی هیچ تفاوتی با رنگ های دیگر این گل ندارد و می توانید با همان شرایطی که گفته شد از آن نگهداری کنید.

شاید از خود بپرسید که چرا سنبل ها شکوفا نمیشوند؟ این امر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که یکی از مهمترین آنها عدم دریافت نور کافی گیاه است. برای احیای آن می توانید گیاه را از گلدان خارج کرده و در خاکی با زهکش خوب و مخلوط بکارید و گلدان را در محیطی قرار دهید که نور مستقیم خورشید به گیاه بتابد.

 

بهترین زمان کاشت پیاز گل سنبل چه زمانی است؟

دسامبر و ژانویه بهترین زمان برای کاشت این گل است. در این مدت گل شروع به جوانه زدن می کند و اگر همزمان پیاز را از روزنامه بردارید، گیاه آسیب می بیند. روزنامه را باید کمی دور پیاز باز کنید تا جوانه گل کم کم رشد کند.

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا نحوه نگهداری از آن را بیاموزیم. اگر در مورد نگهداری از این گیاه یا گل سنبل برای سال آینده سوالی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

گلدان و فلاورباکس شهری % گرین وال محصولات فضای سبز هیلدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *