گل گیاه

روش کاشت و نگهداری گل شب بو

گل شب بو گلشب بو تولید گل

روش کاشت و نگهداری گل شب بو

شب بو  یکی از خوشبو ترین گل های است که می توانید داشته باشید. عطر بسیار قوی، دلپذیر و آرامش بخش است. توصیه می کنیم آن را در بالاترین نقطه باغ خود بکارید یا گلدان را روی تپه قرار دهید. به این ترتیب وقتی گل شب بو باز می شود، عطر تمام محیط را به خوبی پر می کند. نام دیگر گیله بوسمت بافته، نثر، گل عروس است.
با هیلدا همراه باشید تا روش کاشت و نگهداری و تاریخچه آن پس از معرفی گل شب بو را بدانید.

تولیدی و بازرگانی هیلدا تولید کننده انواع فلاور باکس طبقاتی برای دیزاین خیابان ها است. و از گل شب بو برای زیباسازی فضای سبز بیرونی هم استفاده میشود با ما همراه باشید.

گل شب بو تقریباً یک گل مقاوم است و به راحتی از بین نمی رود به همین دلیل انتخاب مناسبی برای کاشت در گلدان یا حاشیه باغ است.
طول عمر این گل به آب و هوای محیط بستگی دارد. گل شب بو در آب و هوای سرد یک گل یک ساله است و یک یا دو سال بیشتر دوام نمی آورد اما در آب و هوای گرم تبدیل به گلی چند ساله می شود و اگر خوب از آن مراقبت کنید هر سال با ساقه چوبی و مقاوم تر برمی گردد. دوره گلدهی شب بو (گلی که در شب بو می دهد) کوتاه و مقاوم به سرما است. عمر گل شب بو یک یا دو سال است.
اگر می خواهید کمی عطر و زیبایی به خانه خود ببخشید، خرید گل های معطر بهترین انتخاب برای شماست.

گلدان شهری هیلدا

تاریخچه گیاه شب بو

قرن ها پیش در انگلستان، شب بو یکی از موجودات دیوید وستد به حساب می آمد! آنها از شبو به عنوان جایگزین پول استفاده می کردند و محصولات کشاورزی را در ازای شبو در زمین های کشاورزی دریافت می کردند. در واقع شب بو را بسیار گرانبها و ارزشمند می دانستند.

گل شب بو نماد چیست ؟

شب بو نماد ثروت، ظرافت و زیبایی است.
علاوه بر این، گل شابو می تواند نماد شادی و پذیرش زندگی، پاکی، تحسین و ایمان مذهبی باشد.
در طول شب، بو نشان دهنده عمر طولانی، شادی و سعادت بی حد و حصر است. به همین دلیل برای دسته گل عروس یا گل های روز عروسی بسیار مناسب است.

انواع گل شب بو

گل شب بو بارها پیوند زده شده و گلهایی با خصوصیات متفاوت تولید کرده است. تنوع سایز و رنگ بسیار زیاد است، تا جایی که بیش از 60 نوع مختلف از آن در بازار وجود دارد.
رنگ گل شب بو می تواند سفید، صورتی، بنفش، قرمز، بنفش یا آبی باشد.
ارتفاع بوته شب بو بسته به نوع آن متفاوت است. انواع بلبل قد کوتاه و برخی بسیار بلند هستند. به عنوان مثال، نوع longipetala فقط در شب گل های خود را باز می کند و عطر آن بیشتر از انواع دیگر رایحه های شب است.

سمی بودن

اگر گل شابو توسط حیوانات خانگی یا کودکان خورده شود، اثرات گوارشی خفیفی ایجاد می کند.

روش کاشت گل شب بو و نگهداری

همیشه بهار برای پرورش گل شب بو می توان این گیاه را به دو صورت
کاشت بذر و کاشت نهال کاشت.
شانس موفقیت در کاشت نهال بسیار بیشتر از کاشت بذر است، در واقع احتمال اینکه نهال شما سالم رشد کند و بوته ای خوشبو به شما بدهد بسیار بیشتر از این است که بذری بکارید و منتظر رشد آن باشید. برای کاشت نهال، یک گودال عمیق حفر کنید و نهال ها را در آن قرار دهید. بین هر نهال باید 15 سانتی متر فاصله باشد.

اگر می خواهید بذر شب بو بکارید، از اوایل فصل شروع کنید. گلدانی انتخاب کنید و روی بذر را با مقداری خاک گلدان در داخل خانه بپوشانید و به طور مرتب آبیاری کنید تا اولین جوانه ها ظاهر شوند.
وقتی ساقه رشد کرد کافی است هفته ای دو بار آبیاری شود تا رشد کند. سپس پس از گذشت آخرین یخبندان آن را به باغ منتقل کنید.

یک بار در ماه کود اضافه کنید. بین هر آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود و سپس آبیاری کنید.
اگر شب بو را به صورت شاخه ای تهیه کردید، برگ های اضافی آن را جدا کرده و در گلدان آب تمیز قرار دهید. غذای گل را فراموش نکنید!

امکان نگهداری گل شب بو در گلدان نیز وجود دارد، فقط گلدان را باید در مکانی روشن و با نور مستقیم قرار داد. بهترین زمان برای کاشت گل همیشه بهار در باغ اواخر تابستان است.

معطر بودن

شببو یکی از خوشبوترین گل هاست. عطر پامچال ترکیبی از شیرینی و ادویه است.
اگر بوی گل برایتان مهم است، گل های معطر بخرید و این حس خوب را به خانه خود بیاورید.

روش تکثیر گل شب بو

بهترین روش برای تکثیر گل شب بو کاشت بذر است که در اوایل بهار در خانه یا گلخانه انجام می شود و سپس به باغ منتقل می شود.

موارد مصرف

شب بو به دلیل رایحه مطبوعش در صنعت عطرسازی و محصولات معطر کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این، گل شب بو یکی از محبوب ترین گل های دسته گل عروس است.

گلدان شهری فلاورباکس طبقاتی شهرداری هیلدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *