گل گیاه

گل لادن

گل لادن گل برای گلدان گلدان لاله

گل لادن 

یکی از گیاهان جادویی دنیای باغ است. از مزایای پرورش این گل می توان به موارد زیر اشاره کرد: رشد آسان و سریع سالانه، برگ های خوراکی مورد استفاده در تهیه سالاد، شرایط سخت را ترجیح می دهد و در رنگ های مختلف موجود است.

تولیدی و بازرگانی هیلدا تولید کننده انواع فلاور باکس طبقاتی برای دیزاین خیابان ها است و از گل لادن برای زیباسازی فضای سبز بیرونی هم استفاده میشود با ما همراه باشید.

گل لادن با نام علمی «TROPAEOLUM MAJUS»

این گل بومی آمریکای جنوبی است و علاقه مندان به باغ و باغبانی به ویژه آنهایی که علاقه زیادی به گیاهان گلدار دارند، تمایل زیادی به گنجاندن گل لادن در باغچه های گل خود دارند.

این گیاه گلدار دارای برگ های چتر مانند است و گل های رنگارنگ تولید می کند.

اگر فرصتی برای دیدن رنگ های مختلف گل لادن پیدا کنید، مطمئناً متوجه خواهید شد که چرا این گل بومی مناطق مختلف آمریکا شده است.

این گیاه در مناطق عاری از یخبندان زنده می ماند. انواع گل های بارگذاری شده که به سمت بالا رشد می کنند را می توان برای تزئین دیوارهای باغ یا داربست استفاده کرد.

همچنین انواع مختلفی از هیبریدها با گونه هایی که گل های تک رنگ یا دو رنگ تولید می کنند وجود دارد.

علاوه بر گل های زیبا، چیزهای بیشتری در مورد این گیاه وجود دارد. برگ ها و گل ها خوراکی هستند.

برگ های ترد و نازک لادنبلوم طعمی تند و فلفلی دارند و می توان از آنها در سالاد، سوپ، ریزوتو و … استفاده کرد. مراقبت از گل لادن گل آسان است و می توان آن را مستقیماً در زمین باز کاشت.

آنها را می توان در گلدان نیز پرورش داد. اگرچه انواع گل های کشویی زیادی وجود دارد که می توان آنها را در سبدهای آویز قرار داد، اما نوع جمع و جور گل های کشویی یک انتخاب عالی برای باغ است.

این مقاله حاوی دستور العمل هایی برای کاشت گل همیشه بهار از دانه به همراه اطلاعاتی در مورد نور، آبیاری و شرایط خاک است.

انواع گل لادن

1- منهای
speciosum 2
peregrinum 3
majus -4
peltophorum 5

گل لادن خوراکی

از قسمت های مختلف لادن برای مصارف غذایی استفاده می شود. به عنوان مثال، ریشه گونه T. tuberosum است که عمدتاً در کشورهای آمریکای جنوبی مصرف می شود.

نیازها و مراقبت از گل لادن

آبیاری

اگرچه برگ ها به دلیل تغییرات فصلی زرد می شوند، اما زرد شدن برگ ها نیز می تواند نشانه آبیاری زیاد باشد. گل های باردار به آب زیادی نیاز ندارند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در تابستان باران زیادی می بارد، نیازی به آبیاری گیاه نیست. اگر در چنین منطقه ای زندگی نمی کنید، هفته ای دو بار آبیاری عمیق کافی است. قبل از آبیاری، خاک را با یک تکه چوب یا انگشت خود در آن بررسی کنید. زمانی که خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید. همچنین گیاه را در صبح آبیاری کنید.

نور

این گیاه در آفتاب کامل بهترین رشد را دارد. اگر محل کاشت حداقل 6 ساعت نور خورشید دریافت کند، گیاه زنده می ماند و برای مدت طولانی دوام می آورد. این گیاه می تواند سایه نور خورشید را تحمل کند، اما اگر گیاه را در مکانی قرار دهید که نور خورشید زیاد نباشد، گلدهی کمی خواهید دید. اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می کنید، توصیه می شود از آن در برابر آفتاب سوختگی در ظهر محافظت کنید. اگر گیاه را در داخل خانه نگهداری می کنید، مکانی را پیدا کنید که در معرض باد شدید یا بادهای سرد قرار نگیرد.

 

دما

در دمای حدود 25 درجه بهترین گلدهی را دارد. هر چه هوا گرمتر باشد، عمر گلها کمتر می شود و با فرا رسیدن روزهای گرم تابستان و افزایش دما به بیش از 28 درجه سانتیگراد، گلدهی گیاه کاهش می یابد. به همین دلیل حفاظت از گیاه بسیار ضروری است. در آینده در برابر نور مستقیم خورشید بکارید. از بعدازظهرهای گرم تابستان محافظت کنید.

خاک

شرایط خاکی سبک با زهکشی خوب برای این گیاه مناسب است و در خاک هایی که از نظر مواد غذایی فقیر هستند رشد می کند. گلدهی این گیاه در خاک های فقیر از نظر مواد مغذی ثابت شده است، به همین دلیل بهتر است در مخلوط خاک این گیاه از کود حیوانی پوسیده یا خاک برگ استفاده نشود.

کوددهی و تغذیه: مصرف کود برای این گیاه باید با احتیاط انجام شود زیرا غنی بودن محیط رشد باعث کاهش گلدهی گیاه لادن می شود. بنابراین بهتر است ابتدا از کودهای حاوی فسفر بیشتر از نیتروژن استفاده شود و همچنین غلظت کود پیشنهادی کارخانه سازنده برای سایر گیاهان زینتی به نصف یا حتی یک چهارم کاهش یابد و سپس از آنها استفاده شود.
فصل کاشت گلهای باردار: اواخر زمستان تا اوایل بهار

 تکثیر و کاشت گل لادن به سه روش انجام می شود:

تکثیر با بذر

رایج ترین روش از طریق بذر است. گیاه باردار به راحتی توسط بذر تکثیر می شود، تنها مشکل این است که امکان نگهداری بذر برای مدت طولانی وجود ندارد. هنگام خرید و کاشت بذر گل لادن از تازه بودن بذرها اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت توانایی جوانه زنی آنها کاهش می یابد. برای کاشت بذر از محیطی سبک مانند ماسه ساده استفاده کنید. عمق مناسب برای کاشت بذر حدود 1-2 سانتی متر است. گلدان حاوی بذر را می توان تا زمانی که لپه ها ظاهر شوند در دمای 4 درجه سانتی گراد نگهداری کرد که معمولاً یک ماه طول می کشد و پس از آن گیاهان جوان به تدریج به دمای بالاتر عادت می کنند. دمای بالا در طول جوانه زنی بذر می تواند باعث تاخیر و حتی جلوگیری از جوانه زنی شود.

ساقه زیر زمینی

نمونه هایی با ساقه های زیرزمینی را نیز می توان با تقسیم ساقه های زیرزمینی در فصل رکود و خواب این گیاهان تکثیر کرد.

قلمه ساقه

در اواخر تابستان از گیاه مادری قلمه هایی به طول حدود 15 سانتی متر می زنیم و برگ های پایین قلمه ها را می بریم و در بستری سبک متشکل از خاک معمولی + خاک برگ می کاریم. گلدان حاوی قلمه ها را باید در مکانی دور از نور مستقیم خورشید قرار داد و محیط را همیشه مرطوب (اما نه خیس و خیس) نگه داشت تا قلمه ها ریشه بدهند.

 

آفات گل لادن و بیماری‌ها

شته ها، کنه های عنکبوتی و شته ها می توانند مشکلاتی را برای این گیاه ایجاد کنند. برخی از بیماری های قارچی، به ویژه سفیدک پودری و لکه برگی، می توانند تحت شرایط مرطوب و نامناسب زهکشی خاک با سایه زیاد گسترش یابند.
دلیل زرد شدن برگ های گل: شته ها می توانند از برگ ها تغذیه کنند و در نتیجه به آنها آسیب می رسانند. برای جلوگیری از آلودگی، می توانید آنها را به صورت فیزیکی حذف کنید یا برگ ها را با آب اسپری کنید. همچنین می توانید برگ ها و سطح زیرین آن را با محلول صابون بشویید و پاک کنید.

خواص گل لادن

گل لادن را می توان برای از بین بردن آسان، سرماخوردگی و مراقبت از مو استفاده کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که جعبه کمک های اولیه خود را با داروهای رنگارنگ پر نمی کنید، اگر به داروهای مدرن اعتقاد ندارید و آنها را گچ می دانید و از طرفداران داروهای گیاهی و طبیعی هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. برای کمک به. می خواهیم 3 خاصیت لادنبلوم را به شما بگوییم. لویی چهاردهم دستور داد این گل به فرانسه وارد شود تا از قابلیت تزئینی آن استفاده کند. اما باید بدانید که این گل علاوه بر رنگ های زیبا، خواص درمانی نیز دارد. می توانید از این گل لادن برای از بین بردن آسان، سرماخوردگی و مراقبت از مو استفاده کنید.
پودر گل لادن دارای خواص ملین است که به راحتی دانه های گل لادن پودر شده را حذف می کند. در واقع این دانه ها دفع را آسان تر می کنند. 70 گرم دانه خشک گل لادن پودر کنید. 150 گرم عسل اضافه کنید. هر روز 3 قاشق چایخوری مصرف کنید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید.

گل لادن برای مقابله با سرماخوردگی، سرفه، برونشیت و…

گل لادن مانند یک پزشک صمیمی با گلو و سینه شما رفتار می کند. برگ ها و گلبرگ های خشک گل را بیرون بکشید و بخورید. این دمنوش تب شما را کاهش می دهد و تضمین می کند که می توانید خوب بخوابید. گل لود برای مراقبت از مو یکی دیگر از خواص گل لود این است که به موهای آسیب دیده کمک می کند. گل باردار باعث درخشندگی مو و تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. برای این کار یک مشت برگ، گلبرگ و دانه های خشک را در یک لیتر آب بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید خنک شود. موهای خود را با شامپوی معمولی خود بشویید و این محلول را روی موهای خود بریزید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بگذارید آب آن کشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *