گل گیاه

گل لاله عباسی

گل لاله عباسی گلدان گل باکس گل

گل لاله عباسی (گل چهار ساعته) گیاهی است چند ساله بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی که البته به صورت یکساله می روید. این گیاه دارای گونه های زیادی است که از بین انواع آن ، زیباترین و گسترده ترین گونه تزئینی این تیره است. گل های این گیاه به شکل شیپور و در رنگ های مختلف قرمز، زرد، سفید و صورتی و به صورت خوشه ای پیچیده می باشند. علت نامگذاری این گیاه کلوککن فور این است که گل ها حدود ساعت 4 بعد از ظهر باز می شوند و صبح بسته می شوند. وقتی این گل ها باز می شوند عطری در اتاق پخش می کنند که با بسته شدن دوباره اثری از این عطر باقی نمی ماند.

این گل در گرما بسیار خوب رشد می کند و اوج گلدهی از تابستان تا پاییز است. وقتی هوا سرد می شود، این گل شروع به پژمرده شدن می کند، اما وقتی هوا دوباره گرم می شود، دوباره شروع به رشد می کند. اگر این گل در گلدان است می توانید برای ادامه رشد آن را در زمستان در محیطی گرم نگهداری کنید. در برخی کشورها از گل های این گیاه برای تهیه رنگ استفاده می شود.

گل لاله عباسی دارای برگ های تخم مرغی و گل دارای 5 گلبرگ است که به هم چسبیدند و دارای ساقه های بلند و پهنی است که طول آن معمولاً به 80 سانتی متر می رسد.

تولیدی و بازرگانی هیلدا تولید کننده انواع فلاور باکس طبقاتی برای دیزاین خیابان ها است. و از گل لاله عباسی برای زیباسازی فضای سبز بیرونی هم استفاده میشود با ما همراه باشید.

شرایط کشت و پرورش گل لاله عباسی

 

نور مورد نیاز گل لاله عباسی

لاله عباسی به نور مستقیم نیاز دارد. حال اگر نور کم باشد رنگ برگها کمرنگ می شود و گلها و جوانه ها می ریزند. اما اگر نور زیاد باشد، دو حالت پیش می آید:

1- اگر رطوبت خاک و هوا مناسب باشد مشکلی برای گیاه پیش نمی آید

2- اگر هوا خشک و خاک خشک باشد موجب ریزش گل ها و برگ ها می شود.

آبیاری گل لاله عباسی

زمان آبیاری گیاه زمانی است که خاک مقداری رطوبت خود را از دست دادید ، زیرا اگر خاک مرطوب باشد و آبیاری کنیم، آبیاری خاک به گیاه آسیب می رساند. از طرفی اگر گیاه را به صورت چندساله پرورش دهیم، گیاه ریشه های گوشتی در خاک تولید می کند، بنابراین آبیاری در زمستان باید کاهش یابد تا ریشه ها پوسیده نشوند.

دمای مناسب گل لاله عباسی

این گیاه بومی مناطق گرمسیری است، بنابراین هوای گرم را دوست دارد اما گرمای زیاد را تحمل نمی کند و اگر رطوبت خاک کافی و هوا مرطوب باشد می تواند در چنین هوایی زندگی کند. از طرفی همزمان با کاهش دما، گلدهی کاهش می یابد و زمانی که دما به صفر می رسد، گیاه به طور کامل از بین می رود.

خاک مورد نیاز گل لاله عباسی

خاک این گیاه باید سبک و سم زدایی خوبی داشته باشد، بهترین آن خاک رس آهکی و کمی مرطوب است. اگر خاک فقیر باشد و کمبود مواد غذایی برای گیاه وجود داشته باشد منجر به رنگ پریدگی برگ ها، تولید برگ های ریز، ریزش گل ها و باز نشدن جوانه ها می شود. اگر کود دهی بیش از نیاز گیاه باشد، گلدهی کاهش می یابد و در عوض رشد رویشی گیاه تحریک می شود.

این گیاه جزو گیاهان توهم زا محسوب می شود، پس مراقب باشید که آن را نخورید.

تکثیر گل لاله عباسی

این گیاه را می توان از طریق بذر در اوایل بهار یا تقسیم غده در هر زمانی تکثیر کرد. اگر بذرها را یک شب قبل از کاشت در آب خیس کنید، زودتر جوانه می زنند. می توانید دانه های این گل را از خود گل تهیه کنید. در پاییز دانه های سیاه درشت ظاهر می شوند. اما وقتی خوب رسیدند خود به خود روی زمین می افتند و به این ترتیب می توانید بذرها را جمع آوری کرده و در جای خنک نگهداری کنید و بذرها را در فصل مناسب بکارید.

بهترین زمان برای کاشت بذر اواخر زمستان است. از قبل خاک را کمی با کود مخلوط کنید. بذرها را در گلدانی متوسط ​​به عمق 20 سانتی متر بکارید. خاک اصلی خاک نرم با مخلوطی از خاک برگ برای این گل است. از زمان کاشت 5 سانتی متر خاک را همیشه مرطوب نگهدارید. اما پس از آن می توانید آبیاری را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *