مقالات

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

در این مقاله به طراحی و اجرای روف گاردن در پشت بام و موارد مهم در مراحل مختلف یک بام سبز می پردازیم. با ما بمان.

اهمیت ایجاد یک باغ روی پشت بام بر روی پشت بام ساختمان بر کسی پوشیده نیست. در این روزهای گرم شدن کره زمین، فراهم کردن فضایی که مردم بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند

کاشت گیاهان در گلدان

فضایی که ساکنان ساختمان در آن بتوانند با کاشت گیاهان مختلف و طراحی سیستم خنک کننده بتوانند در آن استراحت و تفریح ​​کنند بسیار مهم است، ارزشش را دارد. .

خنک کننده، تصفیه هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله ویژگی های اصلی ساخت باغ پشت بام به خصوص در روزهای گرم تابستان است.

سیستم سبز پشت بام (بام زنده) چیست؟

بام سبز یک لایه ضد آب است که با گیاهانی که روی سقفی صاف یا با شیب ملایم نصب پوشیده می شوند.

عمق سبز شدن پشت بام (روف تاپ گرینینگ) در هنگام معرفی باغ روی پشت بام چقدر است؟

گیاهان کاشته شده در یک باغ متراکم پشت بام برای رشد به عمق حداقل 50 سانتی متری نیاز دارند. باغ های ساخته شده برای زیرسازی، برنامه ریزی و ساخت و ساز بر اساس دانش و تخصص مهندسان و معماران در این زمینه ساخته شده است.

ضخامت متوسط ​​یک بام سبز برای رشد باید حداقل 2.5 تا 3 اینچ باشد.

برای پرورش سبزیجات به حداقل 7 اینچ فضا نیاز دارید، اما هرچه ضخیم تر باشد، وزن بیشتری روی سقف ساختمان شما وارد می کند.

طول عمر بیشتر فضای سبز روی پشت بام

عمر بام سبز معمولاً 30 تا 50 سال گفته می شود. هنگامی که بام های سبز به درستی اجرا، نصب و نگهداری شوند، می توانند طول عمر پشت بام شما را دو تا سه برابر افزایش دهند.

اجرای روف گاردن چقدر زمان میبرد؟

دوره اجرا برای باغ پشت بام بستگی به نوع طراحی دارد، اما تقریباً 4-5 ماه طول می کشد.

خاک مناسب

انتخاب خاک مناسب یکی از عناصر اصلی یک باغ پشت بام است. خاک مورد نظر باید سبک و جذب بالایی داشته باشد. در واقع یک ماده عایق مناسب برای جلوگیری از ورود آب به فضای زیر روف گاردن است. همچنین سرشار از کودهایی است که گیاهان را تغذیه می کند. اجرای پشت بام سبز (روف گاردن) نیاز به دانش و تخصص تخصصی در این زمینه دارد و انتخاب پیمانکار از شرکتی با تکنولوژی و دانش کافی ضروری است.

گیاهان فصلی

در صورت نصب روف گاردن توسط غیر مجری، فضای روف گاردن پس از چند ماه غیر قابل استفاده می شود و هزینه های ساخت ساختمان نیز افزایش می یابد.

رشد شهرها و افزایش طراحی و ساخت باغ های پشت بام

با بزرگتر شدن شهرها، فضاهای زندگی شخصی انسانها کوچکتر و محدودتر شد.

بنابراین، باغ های پشت بام (بام باغ یا سبز شدن پشت بام) برای بازگرداندن فضاهای طبیعی از دست رفته به محیط های شهری وجود دارند.

با توجه به اینکه هر ساختمانی دارای سقفی است، می توان با رعایت یک سری اصول، روی پشت بام هر ساختمانی یک روف گاردن معرفی کرد

 

پحتی ساختمانهای که حیاط خلوت کوچک معمولی ندارند، میتوانند با ایجاد یک باغ روی پشت بام، از فضایی که قبلا استفاده نشده بودند،

بهترین استفاده را ببرند. در عین حال زیبایی شگفت انگیز و قابل توجهی در منظر شهری ایجاد می کند.

روف گاردن Roof Garden چیست؟

روف گاردن Roof garden یا فضای سبز روی پشت بام به طور کلی به مناطقی اطلاق می شود که در آنها فضای سبز در پشت بام (مانند پشت بام یا باغ یا حیاط) فراهم می شود و بستر کاشت در ارتفاع بالاتری نسبت به سطح زمین قرار دارد.

تختی که به صورت مصنوعی است روی خاک زمین طبیعی مانند کف لابی ساختمان که پشت بام پارکینگ است یا کف باغی که در پارکینگ است نمی توان گیاهان کاشت.

یک باغ روی پشت بام با چند گلدان در پشت بام شروع می شود

نوع طراحی باغ پشت بام به عوامل مختلفی از جمله ساختار ساختمان، هدف آن، ویژگی های آب و هوایی و حتی ترجیحات شخصی بستگی دارد.

عناصری که ذکر شد در تکنیک های مختلف تحقق را می توان به صورت باغ های بزرگ در پشت بام، باغ های فشرده روی پشت بام،

باغ های پشت بام متحرک و مدولار خلاصه کرد و این ایده که با باغ های معلق آغاز شد، اکنون به مفهومی کاملاً جدید در معماری شهری است.

تعریف عامیانه روف گاردن

در زبان عامیانه، باغ بزرگ روی پشت بام روشی است که به فضای سبز زیادی نیاز دارد و سطح چمن را به وضوح روی پشت بام اجرا می کند.

با این روش پس از عایق کاری مناسب، زیر سازی سقف و زه کشی، سطح بام برای کاشت چمن مناسب است.

می توانید درختان و بوته های زیبا را نیز به سقف خود اضافه کنید. زیرا با این روش می توانید عمیق تر بکارید و اجرای باغ به روش سنتی این امکان را به شما می دهد.

4 دلیل برای استفاده از باغ پشت بام

1. برعکس سقف های قیر سیاه سنتی، بامهای سبز به جای انعکاس گرما، گرما را جذب میکنند و با ایجاد عایق طبیعی برای

ساختمانهای، هزینههای انرژی را کم می کند. بر اساس مطالعه ای توسط شورای ملی تحقیقات کانادا ، حتی بام های سبز بزرگ می توانند نیازهای انرژی تابستان را تا بیش از 75 درصد کم کند.

بام های سبز تقاضای تهویه مطبوعی را کاهش می دهد و در نتیجه تولید آلاینده های هوا و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

دلیل اصلی

2. بام های سبز به کاهش اثر جزیره گرمایی شهری کمک می کند، شرایطی که در آن محیط های شهری گرما را جذب کرده و ساعت ها پس از غروب خورشید آن را حفظ می کنند.

3. گیاهان بام سبز می توانند ذرات هوا را فیلتر کنند، اکسیژن تولید کنند، سایه ایجاد کنند و تا دو برابر سقف های سنتی از گرمای شدید محافظت کنند

سیما منظر شهرداری

4. یکی دیگر از مزایای مهم بام های سبز قابلیت کاهش و کاهش رواناب فاضلاب های سطحی در محیط های شهری است. پشت بام های شهری و جاده ها سطوح سختی هستند که حجم و سرعت رواناب سطحی فاضلاب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و منجر به اثرات عمده می شوند. باعث سیل می شود و آلودگی در سراسر جهان گسترده است

آیا می توان طراحی و اجرای روف گاردن در هر پشت بامی اجرا کرد؟

بله، قبل از هر چیز، مهم است که تفاوت بین بام سبز و بام باغ را درک کنید. یک تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد.

روی سقف های شیبدار نیز می توان گرینینگ پشت بام را نصب کرد. سقف های سبز کم عمق و عریض معمولاً از سینیها کم عمق فلزی یا پلاستیکی پر از علفهای چند ساله و گلهای وحشی تشکیل و به راحتی نصب می‌شوند و وزن سبکی دارند.

طراحی فضای سبز

(برای مشاهده محصولات فلاور باکس های طبقاتی مخصوص طراحی و اجرای روف گاردن اینجا را کلیک کنید.)

باغ های پشت بام از گیاهانی با ریشه های عمیق، ترکیبی از گیاهان همیشه سبز، گل ها، درختچه ها، چمن ها و … است که تجهیزات و اقلام مربوط به فضاهای باز روی آن ها اجرا می شود. به دلیل وزن زیاد آیتم کاربردی، این کار را روی سطح صاف انجام دهید.

گلدان هیلدا برای ایجاد گرین وال و دیوار سبز مقاوم در برابر سرما%گرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *